Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

woensdag 6 augustus 2014

Haal meer uit je stencils.

Stampin' Up!® heeft 2 hele leuke sets met stencils in de jaarcatalogus staan. De Decorative Masks op blz 205, Hearts and Stars en Dots and Stripes. Je kunt deze gebruiken met inkt, modeling Paste, verf enz. Ze zijn ook nog eens 21.6cm x 21.6cm dus lekker groot.

De techniek die ik gebruikt heb op deze kaart heb ik van Tim Holtz, veel technieken heb ik trouwens van hem geleerd. Ik vertaal het naar de producten van Stampin' Up!

Ik heb met sponge daubers alle nieuwe In-Color kleuren op het stencil aangebracht. Daarna heb ik er water over heen gespoten met een spritzer, het mag nat zijn maar niet drijfnat. Vervolgens heb ik het stencil om gedraaid en het op mijn vel waterverf papier gelegd. Met een prop keuken papier heb ik het stencil goed aangeduwd en tegelijkertijd de inkt weg gedept die onder het stencil vandaan komt. En het resultaat is elke keer anders.
Mijn kaart had verder niet veel nodig. Ik heb mijn stuk waterverf papier op maat gesneden en gemat op een stuk Blackberry Bliss. De tekst is met wit embossing poeder en een heat tool aangebracht.


Dit is zo leuk om te doen dat wil ik jullie ook wel leren.

 SPELEN MET STENCILS

Ik plan deze workshop in op 24 augustus om 10.00 uur. Vind je het leuk om te komen dan hoor ik dat graag van te voren. Je kunt mij een email sturen of even bellen. evelinevanheijst@ziggo.nl of GSM 06-45794590







1 opmerking:

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.