Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

maandag 18 oktober 2010

Hard gewerkt.

Het is weer maandag, lekker rustig in huis. Nog een week en dan begint de herfstvakantie hier. En volgende week woensdag vertrek ik voor 4 dagen naar Rome. Gezellig samen met mijn moeder en 2 zussen. We hebben een leuk hotel gevonden in het centrum van Rome, het Grand Hotel Plaza, en het ligt op loopafstand van vele leuke plekjes.

Gisteren hebben Jack en ik alle lavendel in de tuin gerooid. Het was al vele jaren verkeerd gesnoeid en het was meer hout dan bloem. Dus alles eruit. Mijn handen doen zeer van het zagen. We hebben de stronkjes nog laten staan, die gaan er in het voorjaar uit als we nieuwe lavendel gaan planten. In de zomer als de lavendel bloeit is het een komen en gaan van bijen en hommels en alles zoemt. In de voortuin wil ik wel botanische rozen. Nu nog een ritje naar de Milieustraat om alles weg te brengen.


Hier stond de lavendel, de struiken waren ongeveer 1 1/2 meter hoog.

Dit is er van af gekomen. De bovenste bos is van de vlinderstruik, die heb ik ook maar meteen gesnoeid.


Dit is onze huis koolmees, hij vindt het leuk om tegen het raam te tikken. Ik heb geen idee waarom maar afgelopen winter deed hij het ook. Leuk dat hij nu weer terug is. Ik zorg altijd voor vogelvoer in de winter en vind het leuk om de vogels te zien die komen eten. Mijn vogelhuisje staat net buiten de schuifpui zodat ik het goed kan zien.

1 opmerking:

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.