Hallo en welkom op mijn blog Ditjes en Datjes. Ik deel hier mijn creatieve projecten.

zaterdag 3 oktober 2009

Appels plukken op kavel 55

Mijn neef Bart heeft een biologische boomgaard. Goudreinetten, stoofperen, handperen, handappels, en deze moesten allemaal geplukt worden. Mijn moeder, Tom en ik kwamen pas na de middag aan en er was toen al veel geplukt maar we hebben toch nog een paar kisten kunnen vullen met kleine stoofpeertjes. Allemaal met een steeltje want dat staat zo leuk als je ze gekookt hebt. Tom hebben we bijna niet gezien, één keer met een grote appel in zijn hand. Verder heeft hij de hele middag mee gereden op de trekker. Ik kwam met een grote tas appels en peren thuis, en ook met een pot biologische appelstroop met een vleugje peer.






My mother, my son Tom and I went to my cousin's orchard today and spent the whole afternoon picking pears and apples. Fun and delicious.

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er inderdaad goed en gezellig uit! Kan me voorstellen dat Tom een hele leuke middag had :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, maar dat is toch niet gek dat je Tom niet gezien hebt! Een mond vol appel en de hele dag tractor rijden! Geweldig! Wat ga je met de appels en peren doen? Appel- en perentaart maken?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een bezoekje aan mijn blog bracht. Ik wens je nog een prettige dag.

Thank you for visiting my blog. Have a great day.